Produktet ble lagt til i handlekurven din.

Nå er seilaset i gang

Bergen Shetland Race startet ved Marsteinen fyr klokken 13.00 lokal tid onsdag 24. juni. Til sammen 30 båter deltar i seilasen over til Shetland.

26 timer etter start fra Marsteinen har de første båtene allerede meldt sin ankomst til Lerwick i Shetland. Blue Ribbon var den første båten som kom i mål klokken 21:56 lokal tid torsdag 26.06. Vi forventer at alle båtene kommer inn til Lerwick i løpet av fredags morgen/formiddag.

Komiteen på Shetland har planlagt en fantastisk helg for alle som deltar. Det er flere sosiale aktiviteter både fredag og lørdag. På lørdag blir det stor premiereutdeling på kaien i Lerwick med påfølgende feiring. Det blir for mange en rolig kveld på lørdag da seilasen starter allerede klokken 11:00 søndags morgen.  

- Vi har pakket oss godt inn og er klar for et nytt eventyr. Vi gleder oss veldig, sier en av deltakerne som skal delta i seilaset.

Bergen Shetland seilaset er et løp mellom Bergen i Hordaland og Lerwick som er hovedstaden på Shetland. Deltakerne vil på Shetland få tilbud om å få besøke historiske og minneverdige steder. Dette er i grunn ikke bare et seilas, men også en utmerket mulighet for utveksling av kulturelle og historiske verdier. 

Telenor Maritim Radio bisto med utlevering av trackere slik at vi kan følge med på de forskjellige fartøyene. Disse ble utlevert dagen før på Bergen Katedralskole hvor mannskap kom innom for å få diverse utstyr og et foredrag om selve seilaset. For å kunne følge med selv på hvor de er i ferden, ta en titt på denne linken: http://yb.tl/bergen2015

Organisasjonen og sikkerhetstiltak er godt utprøvd etter mer enn 20 suksessrike år.

Velkommen til Shetlands Race 2016!

06.09.2019
To nye HF basestasjoner vil gi HF-dekning i de nordligste havområdene

Statsråden for samfunnssikkerhet har besluttet å etablere to nye basestasjoner for å gi god nok HF-dekning i de nordligste havområdene. Målet er å ha basene operative allerede neste år.

22.08.2019
Endelig en ny godkjent aeronautisk nødradio

Etter år uten, leveres det igjen en godkjent håndholdt aeronautisk VHF AM radio. Denne typen radio er et krav på SOLAS og EU passasjerskip, og skip som kommer inn under Polarkoden.

27.02.2019
Potential LED interference of VHF-radio and AIS Reception

The U.S. Coast Guard has received reports from crews, ship owners, inspectors and other mariners regarding poor reception on VHF frequencies used for radiotelephone, digital selective calling (DSC) and automatic identification systems (AIS) when in the vicinity of light emitting diode (LED) lighting on-board ships (e.g., navigation lights, searchlights and floodlights, interior and exterior lights, adornment).

15.02.2019
Telenor kystradio, og The General Data Protection Regulation (GDPR)

Som en del av Telenor Norge AS forholder også Telenor kystradio seg til "The General Data Protection Regulation (GDPR)".

11.02.2019
Alle våre bedriftskunder har ved en feil mottatt lisensfaktura for 2019 med merverdiavgift

Ved en feil ble lisensfakturaene for 2019, som ble sendt våre bedriftskunder tidlig februar, tillagt merverdiavgift (mva). Alle bedriftskunder som har mottatt slik faktura er derfor tilsendt kreditnota på tilsvarende beløp. Ny lisensfaktura uten mva er sendt ut. Det skal fortsatt være mva på fakturagebyr.

17.12.2018
I-3 to I-4 migration update: IOR completed for Classic Aero, Fleet 77, Swift 64 and Inmarsat C services

Further to our previous notifications on the Classic Aero, Fleet 77, Swift 64 and Inmarsat C (to include Aero C and Mini C) services migration, Inmarsat can now confirm that all services were migrated successfully from the Indian Ocean Region (IOR) I-3 to the Europe/Middle East/Africa (EMEA) I-4 satellite , as planned, on 12 December 2018.

03.12.2018
Telenors nett i Øst-Finnmark var nede

Fredag 30. november var Telenors nett i Øst-Finnmark nede i over fem timer

29.11.2018
Important information from Marlink concerning changes in Inmarsat C coverage over the Greenland Sea after the migration of Inmarsat AOR-E satellite from 15.5W to 54W

Lack of Inmarsat C coverage in Greenland Sea