Produktet ble lagt til i handlekurven din.

Important information from Marlink concerning changes in Inmarsat C coverage over the Greenland Sea after the migration of Inmarsat AOR-E satellite from 15.5W to 54W

Lack of Inmarsat C coverage in Greenland Sea

Lack of Inmarsat C coverage in Greenland Sea
Due to the planned migration of the Atlantic Ocean Region East (AOR-E) from 15.5W (I-3 F2 satellite) to 54W (I-3 F5 satellite), scheduled to take place on 30 October 2018 at 11:00 UTC, there will be a change in Inmarsat C coverage over the Greenland Sea between Greenland and Norway. This situation is unavoidable due to the approaching end-of-life of the Inmarsat I-3 satellites.

The area affected by the AORE migration is between Svalbard and Greenland in the Greenland Sea. It is difficult to define the exact region, as the precise service availability for Inmarsat C in this area depends on the terminal type, the location of the terminal, the operation of the vessel (roll and pitch), the time of day and the local environmental conditions.

Where is the affected area?
The area in question is shown in cross-hatched green in the map below. This area includes part of NAVAREA 1 (coordinated by UK) and part of NAVAREA 19 (coordinated by Norway). Note that this is a simplified map that shows only the 54W, 15.5W and 64E Inmarsat I-3 satellites. The 98W and 143.5E satellites do not cover the affected area, therefore, they are not shown on this map.

undefined

The Inmarsat C coverage in the affected area will be improved as soon as the Indian Ocean Region Satellite (IOR) is migrated from 64E to 25E, currently planned to take place around mid-December 2018. The period between the migrations of AORE and IOR is being kept as short as possible to reduce the impact on users. Inmarsat currently expect this period to extend to about 6 weeks, however, Inmarsat will provide more information once they confirm the schedule.

03.07.2020
Sjøfartsdirektoratet foreslår krav til høyhastighetsbevis og bruk av automatisk nødstopp

Sjøfartsdirektoratet foreslår å innføre høyhastighetsbevis for førere av fritidsbåt og krav til bruk av automatisk nødstoppmekanisme i fritidsfartøy når båten navigeres i hastighet over 15 knop.

08.06.2020
Closure of Fleet 77 and Swift 64 services

The planned End-of-Life (EOL) dates for Fleet 77 and Swift 64 are: Service EOL DATE* Fleet 77 01 December 2020 Swift 64 31 December 2020

20.03.2020
Sertifisering av fiskefartøy 8-15 meter under koronapandemien

(20.03.2020) Grunna den pågåande koronapandemien har styresmaktene både nasjonalt og lokalt lagt strenge avgrensingar på reiseaktivitet. Det er og gitt råd om å minimere kontakt med andre menneske for å i størst mogleg grad kunne avgrense spreiinga av smitte. Dette gjer det vanskelegare å utføre inspeksjonar på fartøy.

16.03.2020
Sjøfartsdirektoratet forlenger gyldigheten på personlige sertifikat

(12.03.20) Sjøfartsdirektoratet har på grunn av utfordringer i forbindelse med koronaviruset, besluttet å gi en generell forlengelse av gyldigheten på personlige sertifikat i en periode fremover.

16.03.2020
Sjøfartsdirektoratet forlenger gyldighet av sertifikater og fartøyinstruks

(12.03.20) Sjøfartsdirektoratet har bestemt at sertifikater og fartøyinstrukser som har forfall før 12. juni 2020 forlenges 3 måneder uten nærmere godkjenning fra direktoratet.

11.03.2020
Sjøfartsdirektoratet iverksetter tiltak knyttet til koronaviruset

Sjøfartsdirektoratet innfører en rekke tiltak for å sikre at vi kan gjennomføre samfunnsoppdragene våre knyttet til sikkerhet til sjøs.

06.09.2019
To nye HF basestasjoner vil gi HF-dekning i de nordligste havområdene

Statsråden for samfunnssikkerhet har besluttet å etablere to nye basestasjoner for å gi god nok HF-dekning i de nordligste havområdene. Målet er å ha basene operative allerede neste år.

22.08.2019
Endelig en ny godkjent aeronautisk nødradio

Etter år uten, leveres det igjen en godkjent håndholdt aeronautisk VHF AM radio. Denne typen radio er et krav på SOLAS og EU passasjerskip, og skip som kommer inn under Polarkoden.